mandag 18. januar 2010

Jul jul, strålanda jul!

Kristian og oldemor. Lille julaften tradisjon, denne gang på Konsmo. Et forrykende snøvær!
Juleselskap hos tante og onkel. Kristian og julebrev, - kan kosen bli bedre?
Nyttårsaften gjengen, minus fyrverkeri mesterne og et par frysepinner. Fantastisk vær; fullmåne, stjerneklart og 18 minus. Ah!
Førjulsbesøk på Konsmo. Pelsen er min beste venn, sammen med boblisen, nå i kulda.
En litt morsom historie fra Konsmo denne dagen var da Jenny og jeg var på butikken der oppe. Jeg stod inni i den ene raden da en dame, som jobber der, gikk forbi med en handlevogn. Først så smiler hun bare hilsende og høflig til meg, og jeg smiler tilbake. Så. Ja, så ser hun pelsen min. Og da har hun ikke øyne for hvor hun går lengre for å si det sånn. Handlevogna kræsjer i et kjøleskap, og dama snur seg flau rundt og kommer seg videre.
Lille bygda Konsmo er kanskje ikke så godt vant med slike hendige hodeplagg? Moten har ikke nådd såpass langt inn i landet.
Andre juledag idyll. På vei til nabofrokost, for så å dra videre til Konsmo.

Som dere skjønner har det vært en magisk jul! Masse besøk, juleselskaper, familie og venner, mat (for hvert juleselskap som kom spiste jeg bare mindre og mindre.. eller det er det jeg liker å tro, anyway.), og været har vært helt fenomenalt! Iskaldt, men nydelig! Perfekt vinter.

Det er så mange bilder jeg kunne lagt ut, men jeg må begrense meg.

Ha en strålende dag, den 3 mandagen i det nye året. Jeg håper og tror at året kommer til å fortsette i samme forstand som det har begynt.

Kwaherini!

3 kommentarer:

  1. Vivian,
    Av gammel vane sjekket jeg bloggen og stor var overraskelsen og gleden da det var nye bilder og tekst! Takk!

    SvarSlett
  2. habari za leo? :P
    så rart å se deg med sminke og vanlige klær...er bare vant til usminka vivian i turklær jeg :)

    SvarSlett
  3. Nzuri sana! Asante.
    Habari yako?

    hehe, ja, jeg var jo ikke kledd i finstasen der nede..
    Deilig med et litt større utvalg nå hvertfall. :-)

    SvarSlett