fredag 29. januar 2010

Rome, Roma, Rom!

Dette er en helsing fraa Anne Jenny. Og Vivianus, men det er jeg som har faatt aeren av av aa skrive litt fra ROMA- byenes by! Vi kom susende inn i byen med Ryanair: "Welcome to the beautiful city of Rome". Saa tuslet vi oss frem til hotellet vaart. Vi bor paa rom 11. Der er det kaldt! Foerste dagen ville vi egentlig bare finne et sted hvor vi kunne spise en italiensk middag, men siden ikke restaurantene aapner foer klokka 7, ble det til at vi skulle gaa til en annen del av byen. Trastevere kom vi til, men det var etter 2 og en halv times gaatur gjennom Romas gater. I regn og regn og regn. Jeg var vel ikke superfornoeyd over aa kjenne blemmer paa hver taa, men tanken paa mat holdt meg gaaende. Paa veien fikk vi ogsaa sightset en hel del. Det var veldig goey aa se Colosseum for foerste gang!

Dag to har ogsaa innebaert endel gaaing, men alt hva vi har sett! Vi begynte med en guidet tur gjennom Colosseum og Foro Romano. Hva vi har laert! Colosseum bel bygd paa bare 8 aar, fra 72 AD til 80 AD. Saa gikk vi til Piazza Novana. Mange fine kirker og andre bygg! I kveld har vi spist en ok middag og en veldig god dessert. Vivian hadde Creme Brulee og jeg hadde verdens stoerste troeffel:)

Hmm, hva ellers VIV? Vi storkoser oss paa tur sammen! Vivian har bare hatt et mildt raseriutbrudd. Hadde kanskje noe med at jeg villedet oss totalt. (viv sier: det var ikke noe raseriutbrudd, bare et lettere irritert oeyeblikk. Og det var med god grunn. Jenny ville gaa av bussen langt foer vi trengte, for hun insisterte paa at den japanske restauraten utenfor kjente hun igjen (kanskje fordi vi hadde gaatt forbi nettopp denne tidligere paa dagen.) , jeg ville sitte paa bussen noen stopp til. Det endte med at vi gikk, i regn, i 15 ekstra minutter. Jenny sa i dag at vi gikk av oss desserten vi hadde i dag i gaar paa den siste turen. Whatever way you choose to look at it.)
Takk for meg- mer kommer!

PS: vi skal til et annet land i morgen. jeg mener det ikke regnes som et eget land. Gjett hvor?

Ha det straalende!
-Rugsland gange to

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar